miercuri, iunie 04, 2008

Brooklyn Bridge

Ma indoiesc ca exista un pod mai faimos decat Brooklyn Bridge. Or fi mai lungi, mai spectaculoase, mai noi si chiar mai frumoase, dar nici unul nu a ajuns inca la faima acestuia. Saptamana trecuta s-a sarbatorit a 125-a aniversare a lui, cu focuri de artificii si, pret de 4 zile, cu jocuri de lumini, muzica etc.
Si nu mi-am facut drum pentru festivitati, dar am trecut duminica pe-acolo. La picioarele podului pe partea din Brooklyn este mai putin vestita Brooklyn Ice Cream Factory (care e in program sa fie vizitata vara asta) si vestita pizzarie Grimaldi (care nu a incaput in poza - e cam 50 de metri mai la dreapta)
Locul se cheama Fulton Ferry Landing (adica acolo trag barcile care te trec apa, duh!) si ofera o superba priveliste catre South Street Seaport (sau Pier 17) si catre varful de sud al insulei Manhattan. Candva, in stanga ar fi tronat Gemenii. Curand, Pier 17 (si fosta piata de peste care ii era adiacenta) va disparea si el, facand loc cladirilor noi de apartamente care sunt proiectate sa fie construite in urmatorii 5 ani.
Dar sa trecem la lucruri mai vesele. Cu ocazia aniversarii podului a fost inaugurata o instalatie de arta ce se numeste Telectostrope - un tunel secret ce uneste Londra si NY-ul si a carui constructie a durat 100 de ani. Printr-un sistem de oglinzi, cei de la capetele tunelului se pot vedea si isi pot transmite mesaje scrise pe tablite care sunt cu generozitate impartite celor ce au ceva de scris. In onoarea aniversarii, este gratis pentru NY-eri, Londonezii platind 1 lira pentru ocazie.
Una lume zice ca ar fi imagini transmise prin satelit - dar daca ati citit site-ul stiti adevarul adevarat, nu? ;) Well, Cheers from New York, anyway! :)

2 comentarii:

ina bixade spunea...

Eu am fost mereu fascinata de aceste poduri americane.Iar Brooklyn Bridge, care e paralel cu Manhattan Bridge, pe care trec zilnic in drum spre serviciu, are intr-adevar un farmec si o istorie aparte. Frumoase fotografii!!! Miine, sa-mi zici daca esti libera sa ne vedem dupa 4 incolo. De la serviciu, pot trece sa te vad. Te pup

ice4you® spunea...

Tare rau de tot chestia asta, vazusem si eu pe la TV, cat legat de faptul ca in LONDON platesti ... e normal, in EU platesti si sa respiri :D

Related Posts with Thumbnails