vineri, iulie 25, 2008

Clafoutis cu cirese

Reteta luata de la Martha Stewart - mi-a placut ca e mai mult decat faina, oua si zahar. Un pic mai complexa poate, dar n-as numi-o complicata. Merita efortul, dupa parerea mea - a iesit delicioasa.

Am incercat-o de doua ori, prima data jumatate de reteta cu niste afine si un fel de corcoduse/caise si fara migdalele din ingrediente. A doua oara, cu cirese si reteta respectata intocmai. Excelenta in ambele feluri dar migdalele parca dau o textura usor diferita asa ca recomand retetarul original.
Traduc pentru nevorbitorii de engleza si pentru ca intotdeauna gasesc ca retetele Marthei au prea multe cuvinte si de multe ori complica anumiti pasi.
Si ca la orice aluat de bagat la cuptor, va rog sa folositi masuri de bucatarie - cana, lingura etc. Deasemeni, cuptorul trebuie preincalzit la temperatura recomandata. Gasesc ca sunt cauzele frecvente pentru care "nu ies" prajiturile.

Clafoutis cu cirese

3 linguri de migdale decojite, felii
3 linguri de unt, topit
2/3 cana faina
2/3 cana zahar + 2 linguri
1/4 lingurita sare
4 oua + 3 galbenusuri
3/4 cana smantana de frisca + 1/2 cana pentru decorat (optional)
1 vanilie fara seminte (sau 1 lingurita esenta, eu folosesc pasta de vanilie)
coaja de la o lamaie
500 gr. cirese fara samburi
(optional 1/4 cana de lichior de cirese pentru macerat, eu nu am folosit)

Se prajesc usor feliile de migdale 3-5 min intr-o tigaita la foc foarte mic, se lasa sa se raceasca, apoi se pulseaza in robotul de bucatarie impreuna cu faina, zaharul si sarea pana cand sunt macinate fin. Se pun intr-un castron.

Se adauga ouale, galbenusurile, 3/4 cana smantana de frisca, vanilia si coaja de lamaie, se amesteca bine cu un tel si se lasa la odihnit in frigider 30 min.

Se lasa ciresele la marinat 30 de minute, cu sau fara lichior.

Se unge un vas cu un pic din untul topit, se pun ciresele in vas. Restul de unt se amesteca in aluat, care se toarna peste cirese. Se da vasul la cuptorul incalzit la 350F/175C pe o tava cu margini joase si se coace 20 de minute. Se presara deasupra 2 linguri de zahar si se mai coace 15-20 de min. (alternativ, si conform cu reteta originala, pot fi folosite 4 forme mici. La prima incercare eu am folosit 3 cupe/ramekins iar la reteta intreaga o forma de 25cmx25cm/9x9 inches).

4 comentarii:

Anonim spunea...

Miam-miam si multumesc,draga Lola!!Salivez deja (ca intotdeauna cand trag cu ochiul la retetele tale)..Nu e de mirare ca mon clafoutis nu a iesit,reteta mea a fost faina,zahar,oua si cirese..De aceea,reteta ta mi se pare,,doctorat in clafoutis",pe cuvant!Voi incerca sa fac un alt clafoutis,acum cat mai avem cirese,si iti voi spune ce mi-a iesit,tine-mi pumnii,ha-haha!!Multumesc mult,Eugenia!PS-outzele alea moi arata foarte bine..

Lola spunea...

Acum, se zice ca un adevarat clafoutis, la mama lui acolo (unde esti si tu LOL) este simplu, aproape ca un aluat de clatite. Dar de ce simplu cand se poate complicat, nu? :P

Sper sa-ti iasa, sa-mi lasi vorba pls

roxana spunea...

Se pare ca e sezonul pt. Clafoutis, nu-i asa? partea frumoasa e ca si complicat, si simplu, e intr-adevar un desrt delicios. Si stiu cat e de bun si cu alte fructe, am incercat cu piersici din compot si a fost taaare bunutz.
P.S. de acord cu Eugenia, oualelea alea ale tale, off, ajung eu acasa intr-o ora si jumatate.

Lola spunea...

Crede-ma sau nu, inca mai am din clafouti-ul asta :D Pe de alta parte, inca e bun, am mancat un pic pentru micul dejun azi.
Pe cand in stare naturala, ciresele alea ar fi fost inhalate in 15 minute. Asa ca nu stiu daca e de bine sau de rau.

Related Posts with Thumbnails