vineri, mai 14, 2010

Culinary Institute of America

Postul este dedicat lui Cristi (stim noi de ce) si desi urma sa apara mai tarziu, am apucat sa-i spun ca am o surpriza pentru el saptamana asta. Cum saptamana se incheie curand, n-am avut de ales. Sper sa-ti placa, Cristi :)

Dat fiind ca prima vizita la Culinary Institute of America a fost un esec si ca a trecut ceva apa pe Hudson de-atunci, intr-una din zile am hotarat sa-i vizitam iar.
Am plecat de-acasa pe o vreme superba, ca dupa o ora pe drum sa ne prinda o ploaie furioasa - care s-a oprit spectacular chiar cu un minut inainte sa intram pe poarta.
Am regasit totul la fel de incredibil de curat si frumos si de data asta, deschis.

Cateva cuvinte despre ce inseamna CIA: este cea mai faimoasa si respectata scoala de bucatari din America. Cu sedii in California, Texas si upstate NY, a dat lumii o multime de bucatari vestiti (Sara Moulton si Tony Bourdain au invatat la CIA). Cu un campus imens, cladiri rezidentiale pentru studenti, teren de fotbal, cinema, centru de recreatie etc, strazi cu nume de ierburi, asezata pe un deal cu vederi superbe la rau, te cam face sa crezi ca-si merita banii (cam intre 25 si 30 de mii pe an). Are cinci restaurante: unul francez-modern (numit dupa celebrul Auguste Escoffier), unul italian si unul american (toate trei mai elegante) si doua cafe-uri. Am ales Apple Pie Bakery Cafe care se afla in cladirea principala, Roth Hall.

Ne-a fost greu sa alegem ceva, totul pe meniuri suna tare bine si tot ce am vazut in vitrine arata superb. Ne-am abtinut de la a cumpara prea multe si am luat o supa-crema de conopida la cuptor cu un choux umplut cu o crema lichida de branza, o supa de ceapa (mai frantuzeasca decat orice am mancat la Paris), un quiche cu ceapa caramelizata si bacon (absolut afumat), si un sanvis cald pe stil Reuben, cu corned beef si branza Gruyere, varza murata si mustar pe paine sourdough. Acompaniat de russian dressing si cartofi prajiti (nu mai e nevoie sa spun cat de perfecti... si se vad granulele de fleur de sel pe ei?)
Bineinteles ca am cumparat mai mult decat am putut manca, in mare parte sandvisul a plecat la pachet cu noi. Dar nu ne-am abtinut de la desert pentru ca totul arata atat de demential ca ne-ar fi ramas gandul acolo. Am ales o prajitura numita Chocolate XS.

Trebuie sa revenim pentru ca vreau sa incerc bahn mi-ul lor, sau chicken pot pie? sau macaroni & cheese? lo mein salad (lo mein, edemame, scallions, snow pea, red pepper, roasted peanuts, bean sprouts, shiitake mushrooms, cilantro, dressed in peanut oil vinaigrette, served with a lime wedge). Sau crisp fried cheese (with spinach, red onion, bacon, mushrooms and warm bacon vinaigrette)? bine, o sa ma opresc aici.

so... la poze atunci.

9 comentarii:

Dan spunea...

oh my !
Gurmandul din mine a zis ca musai tre'sa merg si eu aici !
Foarte interesant, multumesc !

Miju spunea...

cred ca o asemenea vizita mi-ar reda apetitul pierdut odata cu renuntarea la fumat(culmea!) :D

Anonim spunea...

E mult mai impunatoare cladirea de cat mi-am imaginat. Frumos...si apetisant foarte.

Dana spunea...

No pai, acu' mi s-a facut foame iar, uff....

Ovidiu spunea...

Intr-adevar, e frumos pe Hudson Valley acum in mai, iar CIA e mare si curat...Locuiesc in apropiere si stiu ce zici :)... E si casa memoriala a lui FDR un pic mai sus in Hyde Park in caz ca aveai timp. Daca mai vii, cand te intorci inapoi in city, opreste-te pe Route 9 in Wappingers Falls la Viscount Wines and Liquours, sa vezi ei cate au :)...eu imi iau vinul portughez de acolo si deseori intalnesc studenti de la CIA care, luand cursuri intr'ale vinului, se dau mari cunoscatori...)P

Lola spunea...

Dan, chiar cred ca-i musai :) Eu abia astept sa mai mergem. Mi-a ramas gandul la croissantul ala, am o slabiciune pentru ele :D
Si vezi ca se organizeaza si tururi ale campusului, data viitoare cred ca facem si noi unul (suna sau vezi pe website, tipa care tinea turul ne-a zis doar ca la 4 pm e ultimul)

Mijule, las'ca nu-i rau. As vrea si eu sa-mi pierd apetitul (si sa ma las de fumat).

Anutza, da - nu numai cladirea principala, dar tot campusul e impresionant.

Dana, sowwwwyyy :)

Ovidiu, stiu de casa memoriala a lui FDR, am trecut pe langa ea. Poate ajungem vreodata. Am fost insa la Vanderbilt mansion si la Rockefeller. Ador route 9 si merci de pont, daca mai ai, ascult. Ce mai e de vazut in Wappingers Falls? nu suntem mari bautori dar daca zici ca-i de vazut poate ne aruncam la vreo sticla cu vin :))
As vrea sa ne oprim o data in Sleepy Hollow sa vizitam cimitirul (am fost la o ferma candva demult, dar nimic altceva).

Purple Rain spunea...

Si preturile cum sunt? Intreb mai mult din curiozitate.

Lola spunea...

pai $3.75 supa, sandvisul si quiche-ul $9.95, prajitura $4.75

pe meniu, salatele sunt intre $4.25 si 9.95, sandvisurile intre $7.95 si 10.95, prajiturile intre $4.95 si 7.95, pie (slice) si cupcakes $2.95

nu e rau, nu? cu banii astia mananci intr-un deli oarecare (si cam de cacao) in oras.

Cristi spunea...

Multumesc mult. N-am apucat in ultimele 2 zile sa-l citesc/vizionez pana azi, sorry.
Ce sa zic....cand vom ajunge acolo e musai sa vizitez treaba asta :).
Mi se pare tare ca poti manca la liber ce prepara studentii.
Multumesc.

Related Posts with Thumbnails