sâmbătă, septembrie 08, 2007

Pe rau in sus


Luni a fost Ziua Muncii pe stil american - long week-end pentru multi. Noi de obicei avem liber lunea dar ca sa fim in ton, am zis sa urcam nord pe raul Hudson, cat mai aproape de casa. Am mers vest de rau, am luat un drum scenic prin muntii Catskill, apoi am traversat raul si am vizitat Vanderbilt Estate (e cineva care n-a auzit de familia Vanderbilt? sa ridice mana. Si ca fapt divers, cine se uita pe CNN - Anderson Cooper este fiul Gloriei Vanderbilt.)


Am vazut privelisti frumusele (Catskills sunt tehnic munti dar arata mai mult a dealuri), masini super-faine, mai multe Harley-Davidson decat oriunde altundeva.

Am vizitat CIA - nu cel ce instila frica in dusmani :))- si am fost foarte impresionata. Superb amplasat pe malul raului, cu vederi superbe, cladiri nu numai frumoase dar curate cum rar intalnesti. Planuiam sa mancam acolo dar bineinteles ca erau inchisi (unul din motivele pentru care urasc sa calatoresc inafara NY-ului de sarbatori) - insa ne-am promis ca o sa revenim.

Vanderbilt Estate este si ea impresionanta chiar daca nu este vreun palat, iar istoria familiei si a proprietatii (folosita doar cateva saptamani pe an) este fascinanta. Demn de mentionat ca a fost prima cladire in zona sa aibe curent electric (acum peste 100 de ani) si are un sistem de racire natural incorporat in arhitectura - foarte ingenios.

Camerele sunt decorate pe stil foarte parisian, terenul ce o inconjoara este aerisit. Sunt si 3 gradini asezate pe 3 nivele si un iaz fermecator...

Ne-am intors acasa nu pe autostrada ci pe un drum care trece prin oraselele insirate de-a lungul raului - mai incet dar mult mai incantator. In timp ce treceam printr-unul din orasele ne-am oprit sa vedem apusul - si asa am mai descoperit un loc frumos pe malul raului, Dobbs Ferry - numele vine de la unul din cele mai vechi docuri de pe Hudson. Loc perfect pentru un picnic :)


Si toate astea nu mai departe de o ora si jumatate de casa.
Mai multe poze aici.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails