miercuri, septembrie 26, 2007

Nathan's Hot Dogs


Pe langa burger ce mancare americana e mai faimoasa decat un hot dog? Iar chintesenta acestuia e Nathan's.
In ziua de azi o franciza intalnita in 41 de state americane si 17 tari, de la infiintarea lui in 1916 pana in 1955 nu a existat decat o singura locatie: Coney Island, Brooklyn, NYC.


Aici pe 4 iulie al fiecarui an se tine concursul pentru stabilirea recordului "cei mai multi hot dogs mancati in 12 minute", concurs care poate pentru mine nu face mai mult decat sa-mi ridice o spranceana dar care de fapt nu duce lipsa nici de concurenti si nici de galerie. Si de dragul triviei, dupa 7 ani in exil castigata de un japonez, Centura de Mustar s-a intors in State dupa ce Ion Castana din California a mancat 66 de bucati in timpul alocat.

Am mancat la Nathan's de-a lungul anilor posibil de 2 ori, dar niciodata in Coney Island. Si daca tot eram acolo, de ce altceva si nu Nathan's? (oh well, as putea gasi vreo 10 motive de ce altceva...)


Meniul mi s-a parut mai divers decat la alte locatii - desi s-ar putea sa gresesc, dupa cum spuneam, nu am prea multa experienta. Dar cum am vazut fructe de mare si cartofi prajiti cu sos de usturoi am zis ca pe langa hot dog merita incercat.

Si deci...


Am luat un chili cheese dog. Si privita poza cu atentie, chiar se vede ca e un hot dog acolo - care a fost OK atat cat s-a simtit de sub mormanul de chili.


Am luat fructe de mare prajite (pe sistem american, date prin aluat) care inseamna un amestec de scoici si creveti acompaniate de o bucata de peste si puse pe un morman de cartofi prajiti. Vine cu lamaie, un mic container de coleslaw (salata de varza omniprezenta in fast-food-urile americane) si unul cu... am uitat ce, probabil ketchup.


Cartofii cu sos de usturoi au ajuns la pescarusi si ce alte pasari erau pe-acolo. Un sos care parea facut din maioneza cu praf de usturoi si verdeata deshidratata. Bleah. Demult zic sa-i invatam pe americani ce-i ala mujdeiul, dar adevarul e ca inafara de praf de usturoi nu prea le place usturoiul in mancare.



Verdictul? Hm... e o franciza cu istorie si n-o sa zic nimic mai rau (nici nu ma asteptam sa am vreo revelatie culinara). Probabil ca doar un hot dog ar fi fost o experienta mai placuta. Plus ca se pare ca nu numai turistii mananca acolo. :))

*Fapt divers:
Exista 2 feluri de hot dog specific NY-ului - cel fiert, care se cheama "dirty water hot dog" si care se gaseste la tonete pe strada, si cel prajit ca cel de la Nathan's. Francizele in principiu il fac prajit.

4 comentarii:

Anonim spunea...

De aratat, arata bine, e drept. Mi-a adus aminte de mincarea din Edmonton, am fost 12 zile in 2001, si am fost inebunit de niste cartofi prajiti facuti rotocoale, intr-un mod ciudat, dar foarte gustos. Nesanatos, dar gustos. Yummy!!!!!!!!!!!!

Lola spunea...

Canadienii mai au un fel de cartofi prajiti care se cheama poutine, dar nu stiu cat e de des intalnit inafara Montrealului. Peste cartofii prajiti se pune un sos (ceea ce la americani se numeste gravy - sucurile lasate de friptura ingrosate cu faina pe foc) si branza. Arata aproximativ la fel de urat ca hot-dog-ul de la Nathan's :)) dar una lume e innebunita dupa ei.

puttycat spunea...

Of.. mi-ai adus aminte de zilele triste din vara asta in care am lucrat la Nathans-ul din Coney Island. Slava Domnului c-am scapat de-acolo destul de repede, mancarea e intr-adevar execrabila (si nici macar bine nu mi se pare ca arata). Dupa vreo saptamana in care am vazut cum se prepara toate, mi-am jurat ca nu mai mananc niciodata la fast food de cum pun piciorul in Romania. Si deocamdata am reusit.

Lola spunea...

Hi Roxana
Imi pare rau ca ai lucrat acolo fie si o saptamana :)) Cei ce lucreaza acolo m-au iritat mult mai mult decat mancarea proasta. Dar e o experienta si, dupa ce ti-am citit blogul, as zice ca n-a fost un lucru rau pana la urma.

Fast food sucks. Period.

Related Posts with Thumbnails