miercuri, octombrie 18, 2006

Food - New Green Bo

New Green Bo e un mic restaurant Shanghanez in Chinatown, unde imi duc numai prietenii carora nu le pasa decat despre cat e de buna mancarea. NGB e neingrijit, desi renovat de doar 2 ani arata cam shabby. Daca mergi la NGB e de preferat sa nu ai ganduri despre ce se petrece in bucataria unui restaurant (au fost dealtfel inchis de Department of Sanitation acum cateva luni pentru vreo 2-3 zile). Filozofia mea e ca sunt atat de aglomerati ca e greu sa fie mai rau decat un restaurant care-ti aduce friptura rece. Nu-mi stricati iluziile, NGB merita.

In primul rand mergem la ei pentru Soup Dumplings (sau Xiao Long Bao) - sub coca asta exista o minune: o umplutura de porc sau crab care pluteste in supa. Obiceiul este sa musti pret de o ciupitura din coca, sa sorbi supa si apoi sa mananci restul. Vin la masa intr-un cos steamer, asezate pe frunze de varza chinezeasca, de unde le iei cu atentie cu betele (ok, sau o lingura) si le pui in lingura chinezeasca. Cea din poza se rupsese un pic la transfer, dar am fost pe faza si n-am pierdut prea mult din supa. Vin insotite de o mica farfurie cu otet negru chinez si fasiute de ginger (care eu le folosesc ca pe un mop ca sa transfer otetul in motul galustei). Nu pot sa descriu cat sunt de bune. Le-am incercat si la alte restaurante, dar nicaieri nu-s asa bune ca aici - ba cu neplacere imi amintesc de ocazia cand coca se lipea cu nesimtire de dinti... NGB este de fapt faimos pentru varianta lor, desi mai sunt si cei care love to hate ceea ce are succes.

Fructe de mare cu rice cakes - care rice cakes nu-s the health food kind. Rice cakes sunt felii de paste de orez care au un fel de al dente al lor. Super.

La piece de resistance, castravete de mare cu sos brun. De fiecare data cand il comandam si ospatarul e nou/nu ne recunoaste, ne intreaba daca stim cum e. Am avut o ospatarita care ne-a adus un animal intreg din bucatarie ca sa fie sigura ca asta vrem. Well, yes. E ca un sorici gros, fiert bine, cu un pic de tendon pe el - doua texturi care le ador. Nu are nici un gust sau miros ciudat. Sosul brun mai are in el ciuperci intregi si snow peas. No comments - doar ca e una din mancarurile noastre favorite la NGB.

New Green Bo
66 Bayard St
Btwn Mott & Elizabeth St

Un comentariu:

Julie Kertesz - me - moi - jk spunea...

nu pot merge pina new york sa gust "acolo" dar o sa incerc aicea, linga paris, mi ai dat gust la ea!

Related Posts with Thumbnails