marți, ianuarie 09, 2007

Back in the city


Am revenit.
Niciodata nu a trecut o vacanta atat de repede. Parca am clipit si au trecut 3 zile. Am dormit si au trecut 8. Doar am ajuns si a trebuit sa plecam. OK, ne-am relaxat un pic, ne-am bronzat un pic, ne-am plimbat round and round and back and forth pe o insula. Superba senzatia ca nu poti sa te pierzi, nici macar sa te ratacesti (desi, bineinteles ca stiam deja drumurile din vacanta trecuta, care drumuri sunt doar cateva mari si lungi si nu prea late).

Zborul la dus a fost scurt si dulce - in 4 ore eram pe insula (la intors e alta poveste, altadata). Masina de inchiriat ne astepta in parcarea aeroportului, o Honda Acord abia iesita din vama, cu 100 de km. la bord, cu etichetele de vama inca nedezlipite de pe parbriz si geamuri, plus un carlig de ancorare inca infipt in bumper. Funny. Ce nu a fost asa funny a fost ca a 2-a zi i-a fost fortat portbagajul in timp ce eram la plaja si de-atunci nu a mai putut fi deschis. Ne-a parut rau de parca era masina noastra personala. Portbagajul nu prea il folosim pe St. Martin, e una din putinele probleme care le are insula - spartul masinilor - si orice turist cat de cat informat stie sa nu lase nimic in masina.

In mare despre insula - SXM (codul de aeroport, mai usor de scris) e jumatate olandeza si jumatate franceza, fara granita fizica. Atmosfera e de 2 Mai mai mult decat de Olimp (care ar fi probabil St. Barths) dar din pacate incepe sa se transforme incet-incet in cea din urma. Se construieste la greu (incepusera deja de anul trecut sa ridice hoteluri monstruoase), preturile sunt in general semnificativ (20%) mai mari decat anul trecut (si daca stai pe partea franceza, schimbul in euro nu ajuta deloc), lumea incepe sa fie vazuta din ce in ce mai des imbracata in haine de seara si coplesita de bijuuri. Pacat. Am observat de fapt o faza intr-o seara la un restaurant unde o duamna imbratarita si impaietata, coafata si mandra, o cerceta pe o alta duamna de la masa alaturata fara nici un fel de jena, din cap pana in picioare. A facut chestia asta atat de mult timp si cu atata ostentatie ca-mi venea sa-i fac o poza. Noroc ca-s fata cu mult bun simt si ma straduiesc sa nu judec pe altii LOL

Hotelul - de fapt un fost hotel format din casute pe plaja, de-a lungul unui golf, Baie Nettle. Vandut acum 2 ani persoanelor private care locuiesc in majoritate pe proprietate si inchiriaza turistilor apartamente ce le-au cumparat extra. Fiecare casuta are un 1 bdr. la parter si garsoniera la etaj. Gated community, paznic 24/24 (care chiar facea runde de noapte pe plaja de nu putea omu' sa-si faca de cap pe terasa), atmosfera de un mic satuc unde mai toata lumea se cunoaste dar nu ii intereseaza ce faci si cum iti petreci vremea atata timp cat nu deranjezi.
Intr-o singura seara a fost un mic incident cand au aparut 3 jandarmi tineri si frumusei (jandarmii in SXM sunt importati din Franta) sa intrebe daca am vazut un individ trecand pe acolo - nu am idee ce se intamplase insa.
Despre cum a aratat camera si teritoriul or sa explice pozele (un pic) mai bine, suficient sa spun doar ca terasa a facut toti banii si ca atat timp cat eram acasa, doar pe terasa am stat. Cat pe-aci sa si dormim acolo.

Alta intamplare demna de mentionat ar fi ca am facut o alergie la soare, cica. Culmea culmilor si-a ghinionului sa fii pe o insula cu peste 20 de plaje si sa nu poti sa stai la soare. Nu stiu de ce, se spune doar ca una lume e mai sensibila la soarele Caraibelor. De parca e prima data cand ma vede, dar ma rog. Bafta mea. Ultima zi nici nu am putut sa ajung pe plaja, am fost doar si ne-am plimbat prin oras. M-am bronzat ceva, dar nu "la capacitate". M-am resemnat sa ma bucur la restul din jurul meu, si a fost plenty.

Va urma...

Un comentariu:

ice4you® spunea...

lola, sa spun ca nu te invidiez, as fi un mincinos ordinar ... dar bucuria mea cea mai mare, este ca sunt alti oamnei care se pot bucura de aceste frumuseti, deci eu unul ma bucur ptr tine.
Have fan in continuare :)

Related Posts with Thumbnails