vineri, ianuarie 12, 2007

Food - Delices de France


O mare bila alba pentru St. Martin este mancarea - si asta in cea mai mare parte e valabila pe partea franceza.

In supermaket abunda produse frantuzesti, de la pateuri si branzeturi pana la echivalentul lui Swiffer. Restaurantele frantuze abunda, patiserii si creperies deasemenea. Unele restaurante fac paritate euro/dolar 1:1, altele nu. Poti plati in dolari oriunde, nu ai nevoie sa schimbi bani.
Dar sa trec la mancare.

In prima zi, dupa ce am despachetat un pic si ne-am relaxat o vreme, am vizitat supermarketul nostru favorit. E pe drumul principal dar de-afara arata a mai nimic, e usor sa treci pe langa el fara sa-l bagi in seama sau, daca-l observi, poti usor sa crezi ca nu e mare lucru de capul lui. Dar odata ce intri... e alta poveste.

Si deci am fost sa ne facem aprovizionarea frigiderului. Orangina, nectare de guava (absolut superb cu un deget de coconut rum), passion fruit, pate-uri, branzeturi, o bagheta, unt francez...
Ne-am propus ca de fiecare data cand mergem la cumparaturi sa incercam diferite produse - si in mare parte asa am facut, desi ne-am indragostit de cateva din ele pe care le-am tot cumparat de-a lungul saptamanii.

Ne-am intors acasa si am pus de o gustare asa, mai taraneasca... Adica farfurii de plastic (n-am spalat o farfurie toata saptamana, doar pahare si cutite/furculite), servit direct din tavite etc. Ne era si foame, dar nici rabdare nu aveam prea multa. Si bineinteles ca masa am luat-o pe terasa (de fiecare data cand am mancat acasa).

Ne-am indragostit de 2 branze, un crotin de Chavignol si cealalta un St. Felicien - foarte probabil de negasit in State dat fiind ca sunt facute din lapte nepasteurizat, si asta e big no-no din partea FDA-ului american care e atat de ingrijorat pentru sanatatea noastra incat le-a interzis demult. Ne-am delectat cu pate-uri forestiere, taranesti, ancienne, de ficat de diverse pasari, cu ciuperci, cu porto sau simple, jumari de rata (rilletes), salamuri si carnati uscati si mai ales, boudin noir. Dau oricand o masa la orice carciuma simandicoasa pe o masa de genul asta. Superb.

Un Paris Brest aproape la fel de bun ca oricare din Paris, baghete proaspete si croissant, pain au chocolat si multe alte prajituri (ca cea din poza de inceput) si tarte, de la La Sucriere. De cand nu am fost la o terasa de cofetarie! ne-a amintit de tinereturi. :) Daca mai pui si la socoteala apusurile de soare (Marigot Marina e un loc bun unde sa le admiri) - ce poate fi mai bun?

Mi s-a facut foame. Voi continua cu partea creola asap.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails