luni, aprilie 09, 2007

Food - Cheesecake si Saint Emilion

Cristos a inviat!













Scurt raport cu festinul de Paste. Ca la fiecare sarbatoare, se pleaca de la "nu pregatim nimic" si se ajunge la o masa care ar fi suficienta pentru cel putin 8 persoane.

Ouale, cum spuneam, au iesit patetic - in ciuda faptului ca am folosit vopsea nemteasca (rosu) si un kit american (roz, albastru, verde), plus un praf sidefat. Eh, vorba e ca de fiert le-am fiert la marele fix - am o tehnica imbatabila la fiert oua.

Drobul. Am luat 3 lbs (1.5 kg) de maruntaie (nu ieftin, ca asa e la romani, toate se scumpesc de sarbatori) si cat pe-aci sa lesin cand am ajuns acasa si am desfacut punga: maruntaiele au insemnat un ficat de brontozaur (ca nici un miel nu cred ca are ficatul de aproape un kg) si 3 inimioare care cred ca erau de miel. Nu rinichi, nu plaman, nimic altceva decat prapure. Am incercat sa dreg compozitia cat sa nu fie chiar pate de ficat si a iesit ok dar nu spectacular (ca de obicei, if I may say so myself).

Friptura de miel. Am luat o pulpa de miel neozeelandez (pentru ca o pulpa (organica/bio) a fost doar $26 comparat cu o pulpa "de lapte" de la romani care ar fi fost in jur de $60), am dezosat-o, am manjit-o cu un amestec de ceapa verde, patrunjel si mult usturoi tocate marunt-marunt, am rulat-o si legat-o, am impanat-o cu acelasi amestec si impaturita bine in folie de plastic am lasat-o peste noapte la frigider. Sambata seara a intrat la cuptor pentru aproape 50 de min, a ramas la odihnit cat noi am fost sa luam lumina si paste, si cand am taiat-o era exact cum as fi vrut-o - cu coaja pe-afara si roza inauntru. Problema e ca o sa mancam toata saptamana din ea probabil.

Din sucurile fripturii + 2 linguri de unt, s&p, vreo 2 catei mari de usturoi dati prin razatoare si o cana de pesmet am facut un crocant care a fost aruncat pe fiecare felie de friptura. Yummmm.
Langa friptura am facut niste cartofi noi taranesti (sotat o felie de costita neafumata taiata fasii mici, sotat 4 cepe mijlocii, cartofii noi taiati felii cam de 0.5 cm innabusiti vreo 45 de min acoperiti si apoi lasati sa prinda crusta) si o salata mesclun cu portocala rosie si seminte de pin.

Surpriza a fost o sticla de vin Bordeaux care am cumparat-o in St. Martin si care, mari bautori ce suntem, a fost uitata pe raft de-atunci. God, bine ca n-am folosit-o la vreo tocana!!! A fost cam $10 si nu ne asteptam sa fie atat de bun. Ramane sa vedem daca il gasim de cumparat si pe-aici (si la ce pret).

Si-am ajuns la desert. Si sa ne ierte Doamne-Doamne, dar asta a scos gemete de placere din noi. Am avut eu o vaga banuiala de cand am lins castronul in care a fost amestecat :))






Reteta e a Marthei Stewart (cine nu stie cine e sa ridice mana, asisderea daca cineva vrea sa o incerce si are nevoie de ajutor cu tradusul) si desi n-as putea sa spun ca e simpla sau ieftina, merita fiecare minutel si penny cheltuit cu ea. Dupa mine, ar merge si simplificata (ceea ce ar insemna facuta fara mascarpone) si ar fi delicioasa, dar daca e respectata reteta intocmai garantez ca iese ceva out-of-this-world. Da, e cel mai bun cheesecake pe care l-am mancat vreodata. Categoric si fara nici o indoiala.

Si cozonacul l-am luat de la Nita si abia aseara l-am inceput. N-am avut timp sa ajungem la Krystal sa luam de la ei cozonac, dar si cel de la Nita e decent.

Si gata. Atat a fost. And btw, a fost mai frig de Paste decat de Craciun. Cel mai friguros Paste in ultimii 67 de ani cica.

6 comentarii:

Corina spunea...

confirm cu frigul... eu am sarbatorit ziua de Paste undeva in Jersey, mai intr-un fel de padurice, si am avut parte de furtuna de zapada :)

Lola spunea...

Ouch! Asta ne mai trebuia, un White Easter :))
Sper ca ai facut poze - s-ar putea sa fie o intamplare de spus nepotilor. Sau cine mai stie, cu incalzirea globala :P

Aici a fost doar vant si frig - mi s-a stins lumanarea pana acasa din pas in pas, ca pacatosilor cica :))

ice4you® spunea...

Aici a fost frumos tare, soare mult si o primavara de milioane. La mine pe blog, poti vedea cateva fotpgrafii cu iesirea la iarba in a doua zi de paste, care confirma ceea ce spun :)

Legat de oua ... daca foloseai retea din batrani si le vopseai cu foi de ceapa rosie, ieseau impecabil de rosii, fara sa te murdareti apoi pe maini, colorate uniform si mai ales ... 100% natural ;)

Numai bine Lola, si ma bucur ca te-ai simtit ok :)

Lola spunea...

Ice, am vazut gratarul vostru si ce vreme minunata ati avut (folosesc Google Reader si sunt la zi cu blogurile care le urmaresc :) )
Sa va fie de bine (spun asta fara malitie) si sa mai faceti asa cat puteti de des. Nimic nu e ca un gratar pe jar.

Vopsitul cu frunze de ceapa rosie nu mi-a placut de cand eram copil - ieseau cam roz-transparent. Ies mai bine cu varza rosie sau sfecla rosie, dar am zis sa nu mai toc/rad si alte chestii. Eh, s-au ciocanit oricum. :)

Vaio spunea...

Ai spus ca poti ajuta cu o traducere. Eu am incercat sa traduc dar sunt destui termeni/ingrediente pe care nu i-am inteles si la cat arata de bine chiar as vrea sa-l incerc.
Astept un raspuns la romuscaro@gmail.com
Multumesc, Madalin

Lola spunea...

Ti-am trimis si mail si daca tot am tradus-o, o pun si aici, poate mai foloseste cuiva.

600 gr de capsuni, curatate
3 linguri de fructoza lichida (light daca exista alegerea)
1 1/2 cana (375 gr) de biscuiti graham macinati fin
1 cana (250 gr) zahar + 3 linguri
3 linguri unt topit
800 gr branza crema (philadelphia sau asemanatoare) la temp. camerei
1/4 lingurita sare
2 oua mari la temp. camerei
1 teaca de vanilie, semintele rase de pe teaca si pastrate (eu am folosit esenta naturala de vanilie, 1 lingura)
250 gr branza mascarpone

se incalzeste cuptorul la 300F/150C. Se pun capsunile intr-un singur strat pe o tava cu margini. Se stropesc cu fructoza si se amesteca usor. Se coc pana cand siropul se ingroasa si capsunile au devenit rosu intens si s-au micsorat un pic, aprox. 1 ora si 30 min. Se scot (imediat n.m) intr-un castron si se zdrobesc bine. Se lasa sa se raceasca complet.

Se incinge cuptorul la 350F/175C. Se amesteca biscuitii, 3 ling zahar si untul topit intr-un castronel. Se pune amestecul cat mai uniform pe fundul unei forme de tort cu pereti detasabili de aprox. 22-23 cm. Se coace doar pana s-a intarit un pic si a prins culoare, cam 10 min. Se scoate din cuptor si se lasa la racit pe un gratar.

Se reduce temperatura cuptorului la 325F/165C.
Se pune branza crema in castronul unui mixer si se amesteca la viteza mica 2 min pana este cremoasa. Se curata peretii castronului cu o paleta si se adauga cana de zahar si sarea. Se curata peretii castronului, se adauga ouale cate 1 odata, amestecand bine dupa fiecare. Se curata peretii castronului si se pun semintele de vanilie si branza mascarpone pana cand totul e f cremos si fara cocoloase, aprox. 3 min.

Se transfera 5 cani din compozitie in castronul cu capsuni, se amesteca. Se pune compozitia in forma de tort peste crusta, se niveleaza cu o paleta. Cu atentie se pune deasupra amestecul simplu de branza, nivelandu-se.

Se infasoara forma de tort in 2 randuri de folie de aluminiu, se pune intr-o tava cu marginile inalte. Se pune apa clocotita in tava pana cand apa ajunge la jumatatea formei de tort. Se coace 1 ora - 1 ora si 10 min. Se scoate forma de tort din apa, se transfera pe un gratar sa se raceasca. Se pune la frigider cel putin 4 ore sau peste noapte.

Related Posts with Thumbnails