luni, iunie 04, 2007

NY Noodletown











Probabil neobservat, la fiecare restaurant chinezesc despre care am scris am trecut regiunea care o reprezinta. Pentru ca meniurile sunt foarte diferite, si ca exemplu o mancare simpla - sa zicem "fructe de mare cu paste fainoase" poate sa difere major de la o regiune la alta. Si chiar daca gasesti pe meniurile lor mancaruri din regiunile invecinate, New Green Bo e din Shanghai, Wu Liang Ye e Sichuan (swechuan, sechuan ca variante), XO Cafe and Grill reprezinta Hong Kong-ul, la fel ca si NY Noodletown. Spre deosebire de XO care are un meniu extensiv, NY Noodletown are unul din cele mai scurte meniuri vazute in Chinatown. Este deschis pana la 4 a.m. si intotdeauna are cel putin jumatate din mese ocupate. Nu e de mirare ca ospatarii nu-s intr-o dispozitie prea buna mai niciodata. Don't take it personal, sunt morocanosi cu toata lumea :))

Saptamana trecuta, dupa esecul cu prima mana de vopsea in bucatarie si inca o vizita la Home Depot pe la miezul noptii sa cumpar alta vopsea, ne-am dus sa mancam la NYN dat fiind ca e unul din putinele locuri cu mancare buna deschise noaptea. Si uite ce a iesit (pot sa spun sa mi-am innecat amarul in mancare in noaptea aia :) )

Purcelus de lapte pur si simplu pe orez. Nici nu mai are nevoie de altceva, jur. Carnea e suculenta iar soriciul este asa crocant ca nu-ti mai pasa de nimic.

Pe meniu ii spune "tendon de vita" dar nu e tendonul la care ne gandim noi, dupa cum se vede. Sunt bucati usor gelatinoase care au fost gatite intr-un foarte usor sos de soia si pur si simplu asezate pe ramen (poate sa intru in amanunt vreodata despre cate paste fainoase exista??). Absolut superb.

Curry cu vita. Exista variante curry in multe tari din lume si sunt foarte diferite de la condimentele folosite pana la modul de preparare si rezultatele obtinute. Chinezii si japonezii folosesc un curry mult mai usor decat indienii, bangladeshii de ex. Curry se refera de obicei la sosul care se face cu pudra curry (formata din 7-9 condimente). Fiecare tara, regiune si bordei are reteta proprie de pudra curry. :)
In cazul de fata, un curry pe stil japonez, mai sos cu legume. Bunut, dar intrecut de celelalte feluri.

Fructe de mare cu paste late (nu-s asa de
late, dar am zis eu ca e mare filozofie cu pastele astea la asiatici). Cand a aparut la masa mi s-a parut cam... fara sare, fara piper. Si cu amidon (folosit foarte des in bucataria chinezeasca) dupa care nu ma omor. Ma bucur ca m-am inselat: absolut superb. Gustul fructelor de mare se simtea proaspat si sosul doar ii dadea o... idee catifelata. Excelent.

Happy pig, cum zice un prieten. :)

2 comentarii:

Anonim spunea...

Explica-mi, toate felurile de mancare au fost consumate de persoana ta in acea seara/noapte?

Si inca ceva. Lista aia cu preturi e reala? Adica dai 3-4 dolari pe o farfurie de mancare din asta asa buna?? Ca daca da, atunci vin si eeeu! :))


Mary

Lola spunea...

Fuseram 2 :D
Preturile la chinezi sunt foarte mici. Difera de la una la alta, au si chestii mai scumpe ($10-13) si mai ieftine, dar in principiu mananci destul de mult cu 10-15 max de persoana. Aseara am fost la New Green Bo - 3 persoane $45 dupa taxe si tip (un aperitiv si 3 feluri de mancare)
So, sari balta acum? :))

Related Posts with Thumbnails