duminică, august 19, 2007

Gazpacho


Supa spaniola care se face la rece, se consuma la rece :) Foarte potrivita pentru vremea calduroasa, se poate servi in farfurie sau in pahar.

E prima data cand fac si nici macar nu e a asa cald afara. Dar am fost la piata si e un fermier care la sfarsitul zilei vinde rosiile mai moi in pungi cam de 1 lb, la $1 punga. N-or fi de salata, dar sunt heirloom (am mai povestit eu de ele aici) si am luat 2 pungi cu gazpacho in minte - pentru ca nu poti face gazpacho decat cu rosii foarte bine coapte.

Aprox. 1 kg de rosii (spaniolii recomanda ca rosiile sa fie Roma, care nu au asa multe seminte dar eu zic ca nu are importanta, dupa cum se va vedea mai incolo) se taie bucati (eu le decojesc ca asa vreau eu, dar nu e necesar) deasupra unui vas, ca sa nu se piarda din sucuri.

La fel se face cu o jumatate de ardei (eu folosesc rosu, gen gogosar pentru ca vreau sa pastrez culoarea, mai ales ca am folosit tomate galbene si rosii), o jumatate de ceapa micuta, cativa catei de usturoi (dupa preferinte, 2-3...4 :)) ) si un castravete curatat de coaja si de seminte.
Intr-un vas se pune miezul de la o felie de paine veche la inmuiat in apa cateva minute, se stoarce, se adauga legumelor.

Se pun cam 6-8 linguri de ulei de masline, sare+piper, si cam 3-4 linguri (3 si se gusta) de otet din vin dulce (sherry). Stiu ca e mai greu de gasit - cred ca merge orice otet mai dulce - ca cel de orez de ex., sau folositi mai putin daca e otet normal. Dupa cum spuneam, se gusta si se ajusteaza.

Cu un blender (cel de mana e perfect) se face o crema. Se da printr-o sita ca sa scapam de seminte, chinuind resturile ca sa stoarcem fiecare picatura gustoasa din ele. Daca e prea groasa, se adauga un pic de apa (la mine nu a fost). Se baga la frigider macar o ora sa se raceasca. Se consuma proaspata, nu e genul de supa care tine zile. Adica, tine dar isi pierde aroma, plus ca e atat de usor de facut ca nu merita.

Cea din poza are pe fundul castronelului o jumatate de felie de paine taraneasca, genul cu coaja groasa, am pus cateva cubulete de rosie-castravete-ardei rosu si am picurat ulei de masline in care am pus frunze de busuioc vreo jumatate de ora. (Astea-s fitze de prezentare, e frumos dar nu e nevoie de ele).

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails