duminică, iulie 02, 2006

The City - Downtown


O zi de vara superba, dupa ploile din ultimele saptamani mult bine-venita. Un aer cald si molatec, intr-un oras plin cu turisti si parasit de multi locali - weekend lung... vine, vine... 4th of July.
In poza, trecand Brooklyn Bridge.
Am fost in Downtown, pe undeva pe langa fostii Gemeni.
Dupa ce am facut ce-am avut de facut, am decis ca e prea frumos afara sa ma intorc acasa. Si desi era deja 8 seara, am luat-o pe jos spre Chinatown sa-mi iau cirese. Zilele astea e singurul loc unde se gasesc cirese mai ieftine de $6/lb. Si cat imi plac, $12-15/kg mi se pare aberant. In Chinatown, $5 pt. 2 lbs. Si profit de ocazie sa mai fac si alte cumparaturi pe-acolo oricum. Sa povestesc de ureche de porc marinata? Taiata fasiute subtiri si cu un sos putin picant si cu alune. La fel si picioare de porc. Un deliciu si super ieftine, excelente pentru un snack.

In drum spre Chinatown insa, trec pe langa primarie. Care este ascunsa de parc in poza (da, e asa de mica)- in schimb se vede in stanga cladirea INS-ului, iar in dreapta Municipal Building.



Un pic mai in dreapta, aproape de Brooklyn Bridge, Potter Building - care nu stiu ce insemnatate are decat ca e una din cele mai frumoase cladiri din oras. Metal si teracotta, ornata cu darnicie, imi atrage privirea mereu.

Trecand pe langa City Hall Park vad un semn stradal cam pe la mijlocul
parcului. Only in NY folks - frumos omagiu dar plaza aia e inexistenta, e doar un stalp pe un trotuar.


In caz ca nu se vede bine in poza (a trebuit sa o maresc), semnul zice "People with AIDS plaza". Asa sa fie, si sa existe oameni cu AIDS cat sa aiba loc sub semnul asta.


Si plimbarea mea s-a terminat in acorduri de fanfara. Literalmente. In Little Italy (ce-a mai ramas din ea, inghitita fiind de C-town) o banda cu tobe si trompete faceau serenade (de fanfara, daca e posibil, bineinteles ca e posibil, orice e posibil in orasul asta) celor de la mese.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails