miercuri, mai 23, 2007

Central Park revisited

O zi perfecta ieri, cum nu se poate mai superba. Am petrecut cateva ore in Central Park, de data asta la Reservoir.

Rezervorul de apa este un lac care detine o optime din suprafata parcului si este inconjural de o alee folosita de joggers practic la orice moment al zilei. In '94, rezervorul a fost numit dupa Jackie Kennedy Onassis, care a contribuit mult la intretinerea parcului de-a lungul vietii ei newyorkeze (uhm, in fond asta era privelistea ei de la ferestrele apartamentului...:) )
Ne-am plimbat cateva ore prin parc in mirosul de salcami infloriti (si uneori in damfuri de urina, ca sa spun adevarul), am inconjurat rezervorul si apoi am mers mai nord pana la Conservatory Garden - o superba gradina in parc, formata de fapt din 3 gradini deschise - in stil englez, italian si francez, cu alei umbrite, un foisor de glicina unde ne-am odihnit o vreme si am absorbit linistea din jur. Conservatory Gardens isi trage numele de la structura de sticla care in sec. XIX a devenit prea costisitoare de intretinut si a fost demolata dar inlocuita cu gradinile de azi. Poarta de la 5th ave. si 105th este donatia familiei Vanderbild, candva
intrarea proprietatii lor din 58th st. (unde acum este magazinul Bergdorf Goodman).

Mai avem de explorat nordul si sudul parcului :)
Cateva poze in plus aici.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails