miercuri, mai 21, 2008

Deluxe Market


Am pomenit (cred) ca din cand in cand merg la cumparaturi in Chinatown. La ultima excursie am facut cateva fotografii, pentru ca un market chinezesc mi se pare mai neobisnuit decat ce stim noi.
Este un market de mancare (vand doar cateva legume dar nici un fel de alte produse) care tine de la o strada la alta. Foarte convenient, ambele intrari au standuri cu mancare gata preparata, de la gustari pana la patiserii.
Gasesc nu numai ca preturile bat bine orice alte supermarketuri din oras, dar carnea este mult mai proaspata - pentru ca exista multa clientela si marfa se vinde repede. La supermaketurile americane mi s-a intamplat sa gasesc carne inverzita, la chinezi niciodata.
Pe langa cele mentionate, ar mai fi ca se gasesc multe delicatese. Ca de exemplu limba de porc. Sau pipote de ratza. Sau limbi de ratza. Ca eu stiu sau nu ce sa fac cu ele, nu conteaza. In poza, un pui care se pare ca e foarte pretuit, chiar daca e mai putin fraged - il voi incerca candva. Nu numai pielea e neagra, ci si oasele si e cunoscut sub numele de silkie chicken, considerat de chinezi ca avand proprietati medicinale.
Mai au carnuri marinate si alte semi-preparate - salate de fructe de mare, paste de peste, peste marinat... Luam mereu un container mic cu urechi de porc taiate fasii mici, intr-un sos cu ardei iute si alune. Si salata de baby-caracatita care se vede in poza.
Castraveti de mare. (trebuia sa va las sa ghiciti ce sunt, nu?) Cred ca am mai pomenit despre castravetele de mare cand am scris despre New Green Bo - este un preparat al lor care e superb. Textura este ca de sorici, altfel stiu ca nu arata apetisant. Si da, imi doream si eu o poza mai clara, dar la aglomeratia care era, plus reflectiile vitrinelor, n-am putut mai bine de-atat).
Au nevoie de prezentare? OK. Tipari. Care pe vremea copilariei mele, cei cativa bacani greci care mai existau in Bucuresti ii vindeau uscati, ca delicatesa. Personal sunt neutra, nu zic ca nu-i mananc daca se iveste ocazia, dar nici nu-i caut pe meniuri.
Nu mie mi-a tremurat mana la poza asta (parol ca a fost foarte dificil sa strecor camera intre cea careia i se adresa demonstratia si o alta care astepta sa fie servita - si nu, nu s-au uitat ciudat la mine dar nici nu s-au dat la o parte asa cum face orice newyorker cand vede un presupus turist cu aparatul foto in mana) In fine, a fost o parada de 5 broaste care au fost scuturate si intoarse pe toate partile pana cand a fost aleasa una.
Si asta ca supliment, for fun. :P










Alt avantaj al cumparaturilor in C-town sunt fructele si legumele. Nu au neaparat tot ce ai avea nevoie, dar au altele care nu le gasesti sa dai cu tunul - usturoi verde de exemplu. Prima recolta locala de ciresi ajunge in C-town (la 2 lb pentru $3), pe cand supermarketurile inca mai vand (importate) cu $6.99

Sper ca v-a amuzat :)

6 comentarii:

puttycat spunea...

Ewww si broasca era aleasa.. ca sa fie mancata? *turns green*
Inteleg ca poate nu-i asa scarbos s-o mananci gata preparata, te gandesti la altceva si gata, da' s-o vezi intai vie, raioasa si scarboasa si p-orma s-o bagi in gura...
Chinezii astia nu cred ca-s foarte sanatosi pe la mansarda.

Lola spunea...

De la broasca se mananca picioarele si sunt foarte bune, mai ales facute pane. Se gaseau si la noi pe vremuri la magazinul Vanatorul din Romana, dar congelate.
Si-s mancate de mai multe natii europene.
Nu zic ca la ei acasa chinezii (si in general asiaticii) nu mananca ciudatenii (serpi, lilieci, caini si pisici), dar pana la urma e subiectiv. Noi am fost crescuti (ca toti europenii) sa mancam tot porcul de la cap la coada si nu ni se pare nimic ciudat sa rontaim la un picior sau o ureche de porc, sau sa facem un gratar cu organe - iar pentru americani e foarte dificil sa inteleaga asta. Sau alt exemplu (pe care personal chiar nu-l inteleg): pestele intreg la masa - marea majoritate a americanilor nu mananca nimic "cu ochi".

Anonim spunea...

Sunt super bune picioarele de broasca! Mi-amintesc ca pe vremea copilariei mele, langa Delta, ne-au venit niste musafiri si nu prea stia maica-mea ce sa le dea de mancare si le-a pregatit picioare de broasca, chiar asa, pane si le-a spus ca e vorba de carne de pui!:))

Lola spunea...

Chiar are gust de pui :)

Mikidos spunea...

Hihihi! Am mancat in Vama pane de broscutza, excelent gust! Nu stiu daca as incerca castravetele de mare, e asa..suspect:)) Pana la urma as manca orice are gust bun, numa' sa nu stiu exact ce este:))

Lola spunea...

e bun, cum ziceam - e ca un sorici (gatit) mai gros. foarte dificil de apucat cu betele insa :))

Related Posts with Thumbnails