joi, octombrie 02, 2008

Flushing Chinatown

Unul din cele mai vechi cartiere ale New York-ului, cu o istorie fascinanta ce incepe la 1645, Flushing este in ziua de azi sinonim cu celalalt Chinatown. Poate un pic mai autentic decat cel din Manhattan, nefiind inundat cu turisti. (Cu metroul 7 sunt cam 45 de minute din Manhattan si nu multa lume se incumeta asa departe)

Atat de autentic incat te simti in China (sau Coreea, depinde pe ce strada te afli). Foarte greu sa comunici in engleza, aproape imposibil sa citesti atatea afise. Noroc cu fotografiile mancarurilor - cateodata poti ghici cam ce contin. Altadata mergi doar dupa principiul vazut-placut, mai ales daca ai un spirit culinar aventurier.

In orice oras din America, Main St. este de obicei o strada comerciala si Main St. New York nu face exceptie. :) Restaurant dupa restaurant, magazine care sunt o comoara nedescoperita, o usa ingusta care te duce intr-un sir de mancaruri - de la patiserii la stil bufet la noodles si dumplings facute cu maiestrie in fata ta in cateva secunde...
Un mall care la parter are mai putine magazine si in majoritate mancare.
Sub o statie de tren vand pui si 2 feluri de noodles sau pancakes cu ceapa verde la $1 portia. In magazinul care afara vinde fructe gasesti pe langa peste-legume-carnuri, broaste testoase (vii) pentru supa si feluri de scoici care nu le-ai vazut nici pe Discovery (era mult prea aglomerat sa fac poze insa, din pacate). La o fereastra se vand mici buns cu feliute de rata peking si sos special. Alta taraba vinde chifle cu susan umplute cu varza sau carne si satay (frigarui). O batrana ce vinde dintr-un carucior ceva ce numai cunoscatorii stiu ce e (tofu? aluat?)
Mda, mi-e greu sa descriu atmosfera. Uitati-va si la restul de poze si incercati sa va imaginati.






6 comentarii:

Anonim spunea...

chinatown e singura chestie care imi lipseste din chicago. ma rog, si lacul, si nightlife, si michigan ave, si..si..

cand(daca) mai ajungem la nyc, mergem sa ne chinezarim impreuna ? :D

Lola spunea...

ha! mai intrebi????
de cand te astept, ia zi?? :D
si fa-l pe "daca" "parca" - daca vrei, poti ;)

to-morrow spunea...

Arata bineeee mancarurile astea. Mi s-a facut foame :) Presupun ca Protectia Consumatorului este vigilenta in State, si nu te alegi cu vreo indigestie. In Romania, nu as risca sa iau mancare gatita, care se vinde pe vreo strada comerciala :)

Lola spunea...

nu mi s-a intamplat niciodata sa am probleme. posibil ca unul din factori sa fie prospetimea - la atata populatie, se vand foarte repede si la fel de repede apare alta portie proaspat facuta :D

roxana spunea...

China town al nostru nu e deloc atat de veritabil, Lola. Este destul de micutz,foarte aerisit, si foarte laid back - tipic LA, iti vine sa-i scuturi cateodata, iar mancare nu gasesti chiar asa pe strada. Pana atunci, ma delectez cu pozele tale.
P.s. am facut pho, si a iesit demential. POate am timp sa-l postez peste cateva zile.

Lola spunea...

Ooooh, am zis eu ca esti very-very brave sa faci pho :)
Sa-ti zic ce-am facut ieri? sunt racita si cum de cand s-a racorit vremea mi-era asa o pofta de pho am zis sa mergem sa mancam unul (cica pho e bun cand esti racit, cum e supa de pui). Am ajuns la resto-ul vietnamez preferat si am luat iar supa cu seafood in loc de pho :)) Asa irezistibila o gasim. Cred ca imi fac drum zilele astea sa-mi fac pofta, totusi. Daca mai si pui tu postul, voi lacrima de drag :P

Related Posts with Thumbnails