sâmbătă, ianuarie 24, 2009

Pui coreean acasa

De cand am fost la Bon Chon ma tot batea gandul sa incerc sa fac si eu pui coreean. Si mi-a iesit excelent. Nu stiu cat o fi de apropiata reteta de cea originala, dar rezultatul a meritat efortul.

Am folosit aripi de pui (imi place partea din mijloc) si le-am marinat in soy sauce, usturoi dat prin razatoare, un pic de radacina de ghimbir data prin razatoare, un pic de ulei de susan, sare si piper, pentru vreo 2-3 ore. Cred ca marinate peste noapte ar fi si mai bine.

Le-am scuturat de marinada un pic, le-am bagat la cuptor la 350F/175C pentru 30 de minute, intoarse la jumatate.
Scoase pe un servet de hartie si uscate* cat de cat, apoi le-am dat prin faina** si le-am prajit exact un minut pe fiecare parte. Si au fost exact crocante ca foita de napolitana de care spuneam despre Bon Chon.

*trebuiesc uscate de ulei sau sucuri ca sa nu se lipeasca faina prea multa de ele. stratul de faina trebuie sa fie f.f.f.f. subtire.

** pentru acelasi motiv, am folosit faina Wondra. cu faina normala trebuie multa atentie sa nu fie stratul prea gros.

Pentru L: Am incercat si cu pulpe de pui dezosate si puse la cuptor la 450F pentru 5 minute pe fiecare parte si desi sunt bune, nu-s chiar la fel, ies mai uscate.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Puiul corean suna bine, desi am ramas cu o retinere dupa coreeeni din Peru. Ce mai poti incerca este "ceviche" de rata, sau de pui, unde baza e tot marinarea. vb de varianta gatitat ca este si una cruda, dar nu m-as baga.

Lola spunea...

nu stiu ce ti-au facut coreenii din Peru :P dar puiul lor prajit este de-men-ti-al.
mda, n-as manca pui crud (desi piept de rata facut rar, da).

Related Posts with Thumbnails