duminică, ianuarie 18, 2009

Supe - Supa-crema de conopida

O reteta care o repet de ani de zile. Extrem de usor de facut si cu gust mult mai complex decat pare la prima vedere. Si promisa lui Cristi de ceva vreme.

1 conopida (aprox. 1 kg/2 lbs inainte de a fi curatata) desfacuta in florete
1 ceapa mare, taiata ca pentru calit
2 linguri ulei de masline
1 lingura (rasa) praf de curry*
1 lingurita de zahar
2 cartofi mari (cam 300 de gr) taiati cuburi
6 cani/1 1/2 l supa de pasare
iaurt sau smantana de frisca pentru servit

Se caleste ceapa in ulei pana se inmoaie, cam 5 minute. Se adauga praful de curry si zaharul, se amesteca cam un minut. Se pune conopida si se amesteca inca un minut. Se pune cartoful si supa de pasare, se acopera si se fierbe la foc mic 30 de minute. Se lasa sa se racoreasca un pic apoi se face piure cu un mixer de mana pana cand arata ca satinul. Sau catifeaua de matase :)
Daca este necesar se subtiaza cu un pic de apa.
Se sareaza si pipereaza dupa gust.

Se serveste neaparat cu iaurt sau smantana de frisca si optional, cu crutoane de paine sau de cartof - eu am folosit cele de cartof aici, 2-3 cartofiori mici taiati cubulete si bagati la cuptoras la foc mare (450F) cat a fiert supa. Este la fel de buna cu doar o felie de paine insa.

*recomand sa se foloseasca lingura-masura de bucatarie, nu lingura cu care mancati supa. dupa cum stim, tacamurile au marimi diferite asa ca daca puneti prea mult curry sa nu veniti plangand la mine. asa cum am dat cantitatile, curry-ul se va simti destul de putin dar suficient sa-i dea complexitate si un mic grad de picant (exact cat sa se simta). deasemeni, daca reduceti cantitatea de curry va asumati raspunderea.
in timp ce fierbe supa, va mirosi puternic a curry, dar sa nu va fie teama, gustul va fi mult mai bland.

Hope you'll like it. :)

9 comentarii:

Anonim spunea...

buna ziua, imi place blogul dumneavoastra - azi l-am descoperit.
problema mea este ca nu pot trece de prima pagina pentru a vedea the older posts - daca exista!

m-ati convins pentru supa de conopida :)- si pentru restul retetelor, nu sunt o buna bucatareasa dar ati explicat bine, o sa incerc si eu!

your sincerely,

oana, paris city :)

Anonim spunea...

PS
... si am avut rabdare sa va vad si toate pozele de pe flickr! tare frumoase si aveti si talent!

aceeasi oana

Anonim spunea...

minunata imagine si apetisanta descriere
cele bune!
Flavius
Brasov

Lola spunea...

@Flavius - suficient ca sa te faca sa incerci reteta? :D

@oana din paris city (ah, te invidiez un picut): in primul rand, nu-s obisnuita cu formula asta de politete asa ca please, tutuieste-ma :))
pentru posturile mai vechi trebuie sa fii pe pagina principala a blogului (pentru care faci click pe titlu) de unde vei avea acces la arhive (si la blogroll).
bun venit, multumesc de aprecieri si sper sa incerci din retete, multe sunt extrem de usoare.
nu exista asa ceva ca "bucatareasa buna" sau rea ci doar cu experienta sau fara. :P practice, practice, practice :)

Anonim spunea...

multumesc frumos!
ok, o sa te tutuiesc!
:)))) chestia cu invidiatul e reciproca! nu vreti sa facem schimb de orase? eu il dau pe-al meu pe gratis!
:)
oana

Lola spunea...

oh, il dai ieftin :))
cateodata mi se face un dor cumplit de Paris si in momentele alea as da NY-ul la schimb, macar pentru o vreme. :P

Anonim spunea...

Eu n-as da Dublinul pe Paris. Too busy for me.
Supa e misto, va urma, ca sa zic asa:)).

Lola spunea...

oh, inseamna ca ai sa urasti NY-ul :))
supa am prestat-o iar aseara, la cerere. ti-am zis ca e favorita. zau merita.
si incearc-o daca se poate o data cu iaurt si o data cu heavy cream, rezultatele sunt diferite. eu o prefer cu heavy cream.

THE MONIKA spunea...

Yummy, supele de conopida si brocoli sunt preferatele mele. N-am gatiti niciuna pana acum, dar imi place sa mananc de la altii. Insama pun pe treaba in curand.

Related Posts with Thumbnails