marți, februarie 24, 2009

Mic ghid de calatorie - partea III

Day 2
Incepe ziua la Empire State Building. Daca vrei sa urci in varf, aloca cel putin 2-3 ore - este o productie intreaga, cozi si schimbari de lifturi. Poti sa alegi sa te opresti la etajul 86 sau poti merge in continuare pana la 102. Si da, merita - zic eu. Dar e alegerea ta daca vrei sa sacrifici cateva ore si sa urci all the way up sau sa fi ales sa vezi orasul de sus de pe Top of the Rock.

Cateva lucruri interesante despre ESB - a fost construita in mai putin de un an si jumatate (pare imposibil cand te uiti la ea de-aproape). Pretul pentru vizita depinde de etajul unde vrei sa te opresti si aud zvonuri ca poti evita cozile platind un bonus.
Desi folosita pentru birouri (Tarom-ul are birourile acolo printre multi altii), este una din cele mai vizitate cladiri din lume - si odata ce ajungi sus, o sa intelegi de ce: ofera o vedere incredibila asupra orasului.
Luminile din varf sunt colorate diferit dupa un program care poate fi gasit pe site-ul ESB si fiecare set de culori are o semnificatie.
Este mereu confundata de turisti cu Chrysler Building. Adevarat ca ambele sunt Art Deco in stil, dar totusi... sunt diferite.
La etajul 2 este New York Skyride - o mica sala cu scaune foarte confortabile care ofera un zbor simulat deasupra orasului. Personal, il gasesc amuzant si daca tot ai pierdut atata timp in ESB, de ce nu?

Dupa atata ameteala, coboara pe 5th Ave. pana la 23rd St. - cu piciorul, cam 15 minute dar nimic foarte interesant pe drum, asa ca poti sa iei un autobuz (M2, M3 sau M5) pentru cateva statii pana la 24th St. (cred ca acolo opreste - anyway, cand vezi un parc in stanga, coboara la urmatoarea LOL). Aici este Flatiron Building care merita sa fie vazuta (mai ales daca nu esti din Chicago sau Atlanta, care au si ele cladiri similare - "similare" fiind cuvantul cheie, eu zic ca merita vazuta oricum). Mai important, in stanga este Madison Square Park (a nu se confunda cu Madison Square Garden care este o sala pentru evenimente si care este la 34th St. si 7th Ave.), mic si dragut si pe care il recomand pentru pauza de pranz (nu ti-e foame deja?). Voi reveni asupra subiectului la capitolul mancare.

De-aici, o mica plimbare pe Broadway spre Union Square Park. In drum, pe la 19th St. remarca magazinul ABC Carpet and Home - foarte deosebit in felul lui. Intra macar un pic la parter si daca nu iti place, esti liber sa pleci oricand. Dar daca iti plac antichitatile, lucrurile facute de mana sau ai vreo pasiune pentru lucruri de casa in general, esti in pericol sa petreci cateva ore in magazinul asta.

In ultimele luni in partea de nord a parcului se repara pavajul, insa foarte probabil pana in primavara vor termina si atunci, daca e luni, miercuri, vineri sau sambata o sa vezi piata de fermieri atat de draga mie.
In partea de sud, mai mereu se intampla cate un moment artistic (mai mult sau mai putin) sau pur si simplu, foarte-foarte mult people watching.

Continua in jos pe Broadway si fa o stanga la Astor Place. Vei vedea o sculptura in forma de cub - "the Alamo" - si daca ai chef sa o invartesti o tura, have fun. Daca nu, treci strada si plimba-te un pic pe St. Marks si strazile din-prejur. Observa atmosfera pana cand esti gata sa traversezi orasul si sa treci in Greenwich Village (tip local: referit de cele mai multe ori ca "the Village" - cand auzi denumirea asta, e vorba de West Village. East Village este mereu referit ca atare).
Daca inca te tin picioarele, ia-o pe 4th St. si mergi vest. Curand vei trece pe langa Washington Sq. Park (avem si noi Arcul nostru de Triumf aici). Te afli in inima satului si toate strazile din jur au o poveste - aici poti folosit un ghid tiparit daca vrei sa stii istoria lor. Este "Little Bohemia", este orasul istoric - atat cat a mai ramas din el. Aici strazile incep sa aiba nume si nu mai respecta gridul din restul Manhattan-ului. Scoate o harta sau pierde-te pe strazi. Opreste-te la un bar sau un restaurant. (Vineeeee!! la sfarsit :D)

Now, go home. Daca ai strabatut tot traseul asta trebuie ca vei pica in pat imediat ce deschizi usa hotelului. Sorry, dar mai sunt multe de vazut.

Partea a IV-a

15 comentarii:

Flavius Ţerbea spunea...

Chiar iti place sa povestesti despre celebrul tau oras...Si ce util este ce povesteti tu! Eu ma gandeam sa pierd (castig) numai doua zile in NYC...si cel mai mult tin sa trec (pe jos) Brooklyn Bridge si sa vad pe Doamna cu Torta...sa faci un Top 5 "Must see" al New Yorkului, daca nu e cu suparare. A, si de abia astept partea culinara a "ghidului"...foarte importanta, de altfel.
Pe langa sectiunea "cum sa conduci in NYC sau unde sa parchezi masina ca sa nu ai treaba ei"...

Lola spunea...

Chiar imi place, zau :D
In 2 zile vezi o vajaiala. Better than nothing, dar recomand sa petreci macar 3-4 daca mai vrei si muzeu/e. ;)
Sa treci Brooklyn Bridge pe jos tin si eu (yeap, spre rusinea mea nu am facut-o inca, astept sa insotesc ceva turisti ca sa o fac :D) iar pe Doamna cu Tortza o sa povestesc cum poti sa o vezi in ziua a 3-a sau a 4-a, sa vedem cum decid sa organizez restul de downtown.
Bun pontul cu parcatul, o sa scriu in incheiere mai multe chestii de-astea practice. Daca mai ai idei/intrebari, arunca-le incoace - cum spuneam, ma ajuta asta.
O sa incerc si un top 5 must see, dar e asa greu...

Anonim spunea...

excelent ghidul asta! astept sa se mai termine cu ninsorile si tare cred ca o sa incep sa dau niste ture prin City (chiar sunt curios sa vad cit fac pina acolo cu masina).
in NYC am fost o singura data in 2005, pentru aproape doua zile (ceva de genul ajuns vineri seara plecat duminica dupa prinz), in toata plimbarea asta fiind inclusa si o tura cu trenul pina in Long Island.
deci e clar ca problema trebuie aprofundata pentru ca nu am avut timp de mai nimic, doar poze facute in viteza ;)

Lola spunea...

Bogdan, cam intre 5 si 7 ore, depinde de unde esti exact - Buffalo e la 7 ore, Syracuse 4. N-ai nici o scuza sa nu vii in week-ends aici. Benzina e ieftina acum... ce mai astepti? :D

Mda, ai fost in NY cum am fost eu in Amsterdam si alte aeropoarte. :))

The Fly spunea...

Da, foarte fain povestit despre Empire (de fapt, despre absolut tot relatezi superb). Eu am fost doar pana la et.86, nu se putea la 102, dar deja conteaza pre putin, innebunesti pe loc si de aici doar :D Nu stiam de chestia cu skyride, dar am notat pentru data viitoare. In Washington Park am fost, il stiam din filme, dar se lucra si nu se putea intra in el.
Iar legat de Brooklyn Bridge, draga Lola, sa spunem ca nu sunt deloc mirat ca nu ai trecut la picior pe el inca, asta face parte din tendinta localnicilor de a lua totul de a gata si de a nu merge peste tot ca un turist disperat :))
(asa cum am fost eu, de ex., trecand de 2 ori peste podul asta minunat...)

Lola spunea...

ei, nu ca nu l-am trecut de un milion de ori cu masina :D o sa-l trec eu si cu piciorul.

Donazz spunea...

Eu nu cred nimic pina nu vad. Flavius, cred ca nu e cazul sa-ti incarci memoria cu partea culinara, sunt convinsa ca Lola o sa va arate ce si cum.. Poate imi arata si mie ca eu mereu maninc oriunde se nimereste din lipsa de inspiratie..:P
So, back on the topic.. cind ne vedem la NY, pe buza doamnei cu tortza?..

Numai uichendul asta nu pot ca vine festivalul de film romanesc la chicagoooo...

Anonim spunea...

sunt un pic mai jos de Buffalo si Syracuse dar tot la distanta pentru ca sunt pe I 86, cam la vreo 160 mile vest de Binghamton.
oricum distanta nu mi se pare mare, problema a fost mai mult vremea (desi ar fi fost interesant sa vad cam pe unde se opreau ninsorile) iar acum problema e timpul (niste deadline-uri care se apropie cu repeziciune)
planul de viitor este sa ajung intr-o metropola, deocamdata intre NY City si Chicago inclin putin spre Chicago (trebuie sa mai studiez problema taxelor totusi). in City ar fi mai convenabil totusi pentru ca imediat poti fi oriunde in Europa

Lola spunea...

Dona, Flavius cica in prima saptamana a lui mai, dar tu poti sa mai vii odata pana atunci daca vrei :P

Bogdan, baga un traseu pe mapquest si-ti zice exact cat faci cu masina. Se termina deadline-ul pana in mai? :D

Cat despre relocat - nu ma bag sa-ti dau sfaturi ca na, e destul de evident... Taxele ca taxele, dar vantul!!! LOL

Anonim spunea...

Eu traiesc pe coasta astalalta dar, daca mi-ar propune cineva sa ma mut in New York, as fi la usa cu bagajele facute gata de plecare, in jumate de ora. Am vazut o singura data New York-ul dar a fost deajuns sa-l trec pe locul 1 in topul preferintelor. Foarte fain ghidul tau!

Anonim spunea...

pina nu fac eu drumul nu ma bazez pe ce zice google sau mapquest, pentru ca am tendinta sa merg un pic mai repede. singura necunoscuta e traficul in apropiere de City, am citit ca multi se pling din cauza asta. in Michigan nu prea era cazul (doar vinerea erau cozi pe autostrada pentru ca plecau toti in nord), plus ca in Michigan speed limit era 70 mile dar toti mergeam cu 80.
in NY state vad ca e o moda in apropierea oraselor mai mari (Rochester, Buffalo, Syracuse din ce am vazut pina acum) sa puna speed limit la 55 mph! in rest e 65 dar am scapat piciorul pina la 80 mph de multe ori (e drept ceva mai rar de cind am schimbat numarul de MI cu unul de NY)

cit despre deadline da, ai cam ghicit, e vorba de luna mai pentru ca in iunie dau o tura pe partea cealalta a Atlanticului..

totusi tare cred ca am sa ajung pina atunci in City!

Anonim spunea...

cam asta a fost traseul din 2005:
http://picasaweb.google.com/travel.americancity/NewYorkCity#

Lola spunea...

Te-ai plimbat un pic, esti iute de picior daca ai batut locurile astea in aproximativ o zi. :D

Ziceam de luna mai pentru ca planuim o adunare a blogerilor romani - vezi cateva posturi mai jos "Zic si eu..."
Flavius vine din Virginia in drum spre (sau de la) Boston cica in prima saptamana din mai si am zis sa profitam de ocazie sa ne strangem mai cativa. Daca termini deadline-urile pana atunci, we could have a date. Citeste acolo + comentariile.

Mapquest pana acum mi-a aproximat timpul de calatorie destul de exact (ignorand eventualul trafic). Daca eviti sa intri prin Bronx ar trebui sa fii ok desi si George Washington Bridge (Jersey) mai e problematic uneori, dar cand esti la jumatate de ora de oras pune radio-ul pe 1010win si afli daca-s probleme la intrarea in oras.
Depinde si de ora cand vii, planuieste si tu sa nu ajungi la ore de varf.

Lola spunea...

Carina, stii cantecul ala cu "when you wish upon a star..."? :D
Fredoneaza-l si tu mai des, cine stie ce minune se intampla :))

Anonim spunea...

aha, un blogmeet :).. doar ca eu nu prea sunt blogger adevarat, ma mai joc doar din cind in cind pe blogul lui Catalin care mi-a dat spatiu acolo, sa pot anunta ca am mai facut o poza ;)

oricum multumesc pentru invitatie, am sa vad cum imi merg treburile pina atunci.

despre vazut locuri in viteza.. sincer nu prea imi place dar nu am avut incotro.. asa am vazut si Parisul, tot intr-o zi..

traficul, daca ma gindesc mai bine, ar trebui sa nu fie o problema.. chiar si blocat in trafic e bine, pentru ca macar esti blocat in NY City, nu pe centura Bucurestiului :)

Related Posts with Thumbnails